A Napba öltözött aranyasszony!


2017- ben először kiállított szobor sorozat. Magyar regében elmesélt táltos-aranyasszony életét kíséri végig.  A bölcseség átadása utódaiban... majd, hogyan válik Napba öltözött-aranyasszonyá igazán szép története nekünk magyaroknak. 
A szobor sorozat az életmű kiállítás fontos része. Jelenleg csak itt tekinthető meg. 
Tartsuk ezt hát csak ,,mesének". 
Mint minden mese tanít, valami tudást adunk vele. Ezzel a történettel magam is szeretnék átadni egy ,,mesét". Nőként sok szép feladatot átéltem, most 50 évesen új szerepet hoz az élet. Méltósággal megélni ezt. Hiszem, hogy bölcsesség kell az élethez. Így találtam magam erre a mesére. 
Régen a nemzetségünkben a nők egyenrangúak voltak a férfiakkal. A tudást is ugyanúgy használhatták és taníthatták. A leányok akik megértek arra hogy, (Sámánok, varázslók) Aranyasszonnyá váljanak, kellő megértéssel a lét szerepéről, segítségére voltak családjuknak és közösségüknek. Mint orvoslás, hadi védelem, de mint híd a szellemvilágba, vagy mint tudás hordozói az univerzumról. Mindezt kapták és mindezt átadták leány gyermeküknek. Aranyasszonyok, ma is azok vagyunk, feladataink mint állomások szerepelnek életünkbe. Nőként mi magunk is végig megyünk ezeken a stációkon. 
Leányként tűztáncot járunk, égő lélekkel.
Majd megfogan a testünk és csodát hordoz a méh. 
Aranyasszonyként készítjük leányunkat a tudásra, amit ő maga is ott tartogat lelkében.
Mikor leányunk az ő leányát tanítja Aranyasszonyá, az Aranyasszony Napba öltözik. Így ő már Napbaöltözött Aranyasszony. Lelke a Teljes megértés, amit átad gyermeke gyermekének.  
Nőként mindezt megéltem, édesanyámtól tanultam az esztétikát, majd ezt leányomba is meglelhettem. Ajándék volt az élettől, hogy hárman együtt kiállíthattuk alkotásainkat.
Láttam sok Aranyasszonyt, de láttam már aki Napbaöltözött lélekkel él köztünk. Női Lélek, milyen nagy feladatod van! 
Szerettem volna szobraimmal elmesélni ezt a folyamatot. Megtanultam csodaként megélni, hogy nő lehetek. Most már át kell adnom ezt a varázst. Szobrászként arra születtem, hogy gyönyörködtessem a szemlélőt. Rózsakerti Anita

Korongozott terekotta szobrok.
60 cm magas

1 szobor
Aranyasszony táncra hívja Táltosát.
2 szobor
Táltos tánca
Ők párost alkotó szobrok.

A többi szobor feltőltése folyamatban :)